
NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021.-2026.
PODKOMPONENTA C2.3. DIGITALNA TRANSFORMACIJA DRUŠTVA I JAVNE UPRAVE
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva (SDURDD), kao nadležno tijelo za podkomponentu C2.3. Digitalna transformacija društva i javne uprave, sklopilo je sa Ministarstvom prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, kao nadležnim tijelom za provedbu ulaganja, Sporazum o delegiranim poslovima kojim je Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine u okviru ove podkomponente odgovorno za provedbu i ispunjenje ciljnih vrijednosti i pokazatelja za:
C2.3. R3-I7 Unapređenje sustava prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine kroz digitalizaciju
Mjera C2.3. R3-I7 Unapređenje sustava prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine kroz digitalizaciju
Nositelj provedbe: Uprava za razvoj informacijskih sustava i digitalizaciju
Ciljna skupina: Tijela države i javne uprave, JLP(R)S, korisnici usluga – građani, znanstvena zajednica i poslovni subjekti
Ukupni planirani troškovi: 179.990.082 kn
Razdoblje provedbe: 6/2021.-2/2026.
Cilj ove investicije je unaprijediti sustav prostornog planiranja, pojednostaviti cjelokupan sustav gradnje i upravljanja državnom imovinom, putem uspostave odgovarajućeg i cjelovitog informacijskog sustava koji će omogućiti bolju komunikaciju i suradnju investitora i javne uprave, bolje sagledavanje cjelokupnog investicijskog procesa od strane svih njegovih sudionika i bolju međuresornu suradnju nadležnih institucija. Ovom investicijom namjerava se doprinijeti poticanju investicija i unaprjeđenju poslovnog uređenja te smanjenju administrativnog tereta kroz optimizaciju elektroničkog vođenja gradilišta i kontrolu građenja od strane svih sudionika u gradnji i građevinske inspekcije kao i inspekcije rada. Podaci u sustavu bit će dostupni tijelima državne i javne uprave neposredno putem središnjeg sustava interoperabilnosti (C2.3. R2-I1).
Opis
Ova investicija usmjerena je na digitalnu transformaciju poslovnih procesa, reinženjering informacijskog sustava prostornog uređenja, modernizaciju i povećanje učinkovitosti, kvalitete i transparentnosti administrativnih usluga u području prostornog uređenja i gradnje. Investicijom će se unaprijediti informatička obrada, digitalizacija i verifikacija dokumenata, podataka i procedura za pripremu i provedbu pojedinih investicijskih projekata, od utvrđivanja podobnosti lokacije za razvoj pojedinog investicijskog projekta do ishođenja svih potrebnih dozvola. Također, njome će se integrirati procesi u graditeljstvu s ciljem stvaranja i ponovne uporabe konzistentnih digitalnih informacija u graditeljskom procesu kroz životni ciklus građevine.
Investicijom će se provesti tematske analize i valorizacija prostora Hrvatske te prikupiti i obraditi digitalni podaci za izradu odgovarajućih prostornih slojeva. Rezultati će se koristiti u izradi prostornih planova državne razine te u izradi smjernica za planiranje na ostalim razinama, s naglaskom na smjernice za energetsku tranziciju (OIE), prostorno planiranje morskog područja, valorizaciju krajobraza i planiranje u zaštićenim područjima prirode.
U okviru ove investicije definirani su sljedeći ključni segmenti:
analiza administrativnih opterećenja i izmjena regulativa iz područja prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, a u svrhu izrade prijedloga optimizacije procesa izdavanja akata za gradnju, izrade prostornih planova nove generacije (putem provedbe postupka dodjele bespovratnih sredstava JLP(R)S-ovima za pokretanje postupaka i izradu prostornih planova nove generacije za preko 570 prostornih planova državne, županijske i lokalne razine) te kvalitetnije, efikasnije i transparentnije upravljanje državnom imovinom,
digitalizacija ključnih procedura, podataka, i dokumenata i digitalna transformacija poslovnih procesa te reinženjering Informacijskog sustava prostornog uređenja i državne imovine s ciljem modernizacije, povećanja učinkovitosti i kvalitete administrativnih usluga,
nabava satelitskih snimaka područja Hrvatske visoke rezolucije koje su osnova za učinkovitiji nadzor nad prostorom Hrvatske radi zaštite prostora od devastacije, bespravne gradnje i sl.,
utvrđivanje početnog stanja zelene infrastrukture te praćenje i vrednovanje učinka razvoja zelene infrastrukture u urbanim područjima s ciljem korištenja zelene infrastrukture kao alata za ublažavanje utjecaja klimatskih promjena,
razvoj i provedba usko specijaliziranih programa izobrazbe u području strateškog upravljanja i upravljanja kvalitetom u javnoj upravi u području prostornog uređenja i gradnje.
Predmetna investicija usklađena je s: Programom Vlade, prioritetom 4. Osnažena državnost - Učinkovita, otporna i digitalna Hrvatska; Nacionalnim programom reformi za 2019. i 2020., u dijelu koji se odnosi na održivi gospodarski rast i razvoj; i sa Strategijom prostornog razvoja Hrvatske koja predmnijeva digitalizaciju prostornih planova kao važan preduvjet za bolju investicijsku klimu i poslovno okruženje.
Provedba
Nositelj provedbe predmetne investicije je MPGI koje će istu provoditi u suradnji s drugim TDU i javno-pravnim tijelima te JLP(R)S-ovima. Ciljana skupina investicije su, uz tijela državne i javne uprave te JLP(R)S-ove, građani, znanstvena zajednica, poslovni subjekti, sudionici u gradnji, građevinska inspekcija, inspekcija rada.
U okviru predmetne investicije provest će se sljedeće aktivnosti:
(i) Nadogradnja Informacijskog sustava prostornoga uređenja i državne imovine
Planirane projektne aktivnosti:
1.1. Nabava računalne opreme
1.2. Opremanje ureda za provedbu projekta
1.3. Analiza postojećih procesa kroz uvođenje BIM procesa, definiranje stručnih rješenja u pripremi izrade BIM aplikacije i integriranih procesa u projektiranju te analiza postojećih procedura u investicijskim projektima s prijedlogom njihove verifikacije
1.4. Izrada projektnih zadataka za izradu aplikacije eProcedure i aplikacije BIM
1.5. Izrada računalne aplikacije
1.6. Nadogradnja računalne aplikacije
1.7. Nadzor nad izradom aplikacije
1.8. Nabava satelitskih snimaka
1.9. Edukacija korisnika.
(ii) Izrada prostornih planova nove generacije
Razdoblje provedbe: 9/2021.-2/2026.
Planirane projektne aktivnosti:
2.1. Izrada prostornih planova nove generacije
2.2. Izrada analitičkih podloga za potrebe digitalizacije
2.3. Nabava licenci za specijalne alate koji se koriste za izradu prostornih planova
(iii) Administracija i upravljanje projektom
3. Stručna podrška u upravljanju projektom
(iv) Promidžba i vidljivost
4. Za potrebe promidžbe i vidljivosti cijele investicije angažirat će se vanjski stručnjaci za potrebe multimedijalnih usluga u provedbi projekta, izrade promotivnih materijala i provedbu aktivnosti na poštivanju vidljivosti projekta.